Povinné informace

1) Oficiální název

ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA DROZDOV

2) Důvod a způsob založení

ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA DROZDOV , je zřízena městem nebo krajem, tehdy a tehdy, číslem jednacím. a zařazena do sítě škol, předškolních zařízení a školských zařízení rozhodnutím MŠMT ČR pod č. j. XXXXXXXX ze dne XXXXXXXX. Úplné znění zřizovací listiny ke dni XXXXXX vydáno zastupitelstvem kraje nebo města usnesením č. XXXXXXX ze dne XXXXXX. Škola je pod výše uvedeným názvem zapsána ve školském rejstříku Rozhodnutím MŠMT Praha Č.j. XXXXXXX ze dne XXXXXXXX s účinností od XXXXXXXX. Nejvyšší povolený počet žáků ve škole je XXXXX.
Postavení a působnost upravuje zejména zákon č .561/2004Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), zákon č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a zřizovací listina.
 

3) Organizační struktura

ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA DROZDOV

  • ředitele:
  • zástupce
  • sekretariát
  • radu

4) Kontaktní spojení

ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA DROZDOV

Drozdov čp.106

26761  Cerhovice

Telefon: 311 577589
Fax:

E-mail: zsmsdrozdov@seznam.cz
Www: www.skoladrozdov.cz
ID DS:
E-podatelna

Další kontaktní údaje jsou zde .

5) Případné platby můžete poukázat

Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby od veřejnosti.

Číslo účtu: 181776456/0300
Banka:  ČSOB
 

6) IČ

Identifikační číslo organizace (IČ): 75034395

7) DIČ

Daňové identifikační číslo (DIČ): CZ75034395

8) Rozpočet v tomto a předchozím roce

Základní škola a Mateřská škola Drozdov, okres Beroun    
  Drozdov 106, 267 61 Cerhovice        
               
Rozpočet na rok 2020 - návrh         
               
Text         Výnosy Náklady Náklady
           
Ostatní neinvestiční dotace OÚ         648 000    
Dotace MŠMT na platy a ONIV         5 855 717    
Poplatky za MŠ a ŠD         80 000    
Příjmy za stravné ve ŠJ         470 000    
Výnosy z doplňkové činnosti         2 000    
Plyn           156 000  
Elektřina           76 000  
Revize           28 000  
Služby GDPR           30 000  
Zprac. mezd a účet.           84 000  
Správa PC sítě, www stránky           20 000  
Ostatní služby           25 000  
Tisk, knihy           10 000  
Vzdělávání             4 000
Cestovné           3 000  
Spotřeba materiálu            37 000 30000
Pojištění žáků           3 000  
Vodné, stočné           40 000  
Svoz odpadu           10 000  
Mzdové náklady - mimoškolní stravování           46 000  
Opravy           20 000  
Malování MŠ, nátěr podlahy           60 000  
Nádobí              4 000
Hračky, uč. pomůcky MŠ, ŠD             44 000
Stravné             470 000
Platy zaměstnanců ZŠ             4 239 951
Odvody, FKSP             1 525 604
ONIV              90 162
              6 407 717
               
Celkem:         7 055 717 648 000 6 407 717
               
               
V Drozdově 1. 11. 2019          
               

Vyhotovila: Eva Peksová

 

Základní škola a Mateřská škola Drozdov, okres Beroun    
  Drozdov 106, 267 61 Cerhovice        
               
Střednědobý výhled rozpočtu 2021 a 2022 návrh  
               
Text       Výnosy Náklady Výnosy Náklady
        2021 2021 2022 2022
Předpokládané příjmy od zřizovatele       660 000   680 000  
Předpokládané vlastní příjmy       82 000   82 000  
Předpokládané příjmy ze státního rozpočtu        5 900 000   6 000 000  
Předpokládané příjmy za stravné       470 000   470 000  
Předpokládané výdaje          742 000   762 000
Předpokládané výdaje za stravné         470 000   470 000
Předpokládané výdaje na mzdy a ONIV         5 900 000   6 000 000
               
               
Celkem:       7 112 000 7 112 000 7 232 000 7 232 000
               
               
               
               
               
               
V Drozdově 20.11. 2019          
               
Vyhotovila: Eva Peksová          
         

9) Žádosti o informace

Pro získání potřebných informací kontaktujte úřad obce nebo e-podatelnu.

10) Příjem žádostí a dalších podání

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím je možno podat:

  • Písemně
  • Osobně
  • E-mailem
  • Elektronickým podáním
  • Telefonicky

Kontakty na úřad včetně úředních hodin.

11) Opravné prostředky

Odvolání:

  • Proti rozhodnutí obce o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
  • Obec předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
  • Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání obcí. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu obci. Lhůtu nelze prodloužit.
  • Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí obce o odmítnutí žádosti a obci nařídí požadované informace poskytnout.

Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace

Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen „stížnost“) může podat žadatel:

  • který nesouhlasí s vyřízením žádosti odkazem na již zveřejněnou informaci, trvá na přímém poskytnutí informace a obec mu ji neposkytla
  • kterému po uplynutí lhůty 15 dnů, případně prodloužené lhůty 15 + 10 dnů nebyla poskytnuta informace, předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
  • kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí
  • který nesouhlasí s výší úhrady za poskytnutí informace.


Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní obec písemný záznam.

Stížnost se podává u obce a to do 30 dnů ode dne:

  • doručení sdělení o již zveřejněné informaci
  • doručení sdělení, že požadované informace se nevztahují k působnosti obce (odložení žádosti)
  • oznámení o výši úhrady za informace před jejich poskytnutím
  • uplynutí lhůty pro poskytnutí informace (15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění), případně prodloužení lhůty o 10 dní ze závažných důvodů.

O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.

Obec předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
 

12) Formuláře

Formuláře ke stažení najdete na stránkách Ministerstva vnitra ČR nebo osobně na úřadu.

13) Návody pro řešení nejrůznějších životních situací

Návody pro řešení běžných životních situací včetně potřebných formulářů, nebo jejich vzorů, naleznete především na stránkách portálu veřejné správy České republiky.

O informace pro řešení životních situací můžete požádat na místním úřadu, osobně nebo elektronicky.

Místní životní situace jsou řešeny především obecními vyhláškami a zprávami pro občany, zveřejněnými na úřední desce.

14) Nejdůležitější předpisy

Přehled nejdůležitějších předpisů (vždy v platném znění).

Ústava České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.)
Listina základních práv a svobod (usnesení č. 2/1993 Sb.)

Nejdůležitější předpisy (vždy v platném znění)
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Zákon č. 562/2004 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím školského zákona.
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Nařízení vlády ČR č. 273/1992 Sb., o hmotném a finančním zabezpečení cizinců při studiu na středních zdravotnických školách a při dalším vzdělávání v institutech a zdravotnických zařízeních v působnosti Ministerstva zdravotnictví ČR.
Nařízení vlády č. 689/2004 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání.
Nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické, přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků.
Vyhláška MŠ č. 140/1968 Sb., o pracovních úlevách a hospodářském zabezpečení studujících při zaměstnání, ve znění zákona č. 188/1988 Sb. a vyhlášky č. 197/1994 Sb.
Vyhláška MŠ č. 61/1985 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, ve znění zákona č. 111/1998 Sb. a vyhlášky č. 234/2003 Sb.
Vyhláška MŠMT č. 442/1991 Sb., o ukončování studia ve středních školách a učilištích, ve znění zákona č. 138/1995 Sb. a vyhlášek č. 235/2003 Sb. a č. 672/2004 Sb.
Vyhláška MŠMT č. 183/1998 Sb., kterou se stanoví, které další studium, popřípadě výuka se pro účely státní sociální podpory a důchodového pojištění považuje za studium na středních nebo vysokých školách, ve znění vyhlášek č. 171/1999 Sb., č. 284/2001 Sb., č. 361/2002 Sb., č. 249/2003 Sb. a č. 467/2004 Sb.
Vyhláška MZd č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti.
Vyhláška MZd č. 108/2001 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na prostory a provoz škol, předškolních zařízení a některých školských zařízení.
Vyhláška MŠMT č. 524/2004 Sb., o akreditaci zařízení k provádění rekvalifikace uchazečů o zaměstnání a zájemců o zaměstnání.
Vyhláška MŠMT č. 671/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání ve středních školách.
Vyhláška MŠMT č. 12/2005 Sb., o podmínkách uznání rovnocennosti a nostrifikace vysvědčení vydaných zahraničními školami.
Vyhláška MŠMT č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři.
Vyhláška MŠMT č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy.
Vyhláška MSMT č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku.
Vyhláška MŠMT č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti.
Vyhláška MŠMT č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem.
Vyhláška MŠMT č. 55/2005 Sb., o podmínkách organizace a financování soutěží a přehlídek v zájmovém vzdělávání.
Vyhláška MŠMT č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů.
Vyhláška MŠMT č. 65/2005 Sb., kterou se stanoví členění krajských normativů, ukazatele rozhodné pro jejich stanovení, jednotky výkonu pro jednotlivé krajské normativy, vztah mezi ukazateli a jednotkami výkonu, ukazatele pro výpočet minimální úrovně krajských normativů a zásady pro jejich zvýšení a jejich zveřejnění (vyhláška o krajských normativech).
Vyhláška MŠMT č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Vyhláška MŠMT č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
Vyhláška MŠMT č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání.
Vyhláška MŠMT č. 107/2005 Sb., o školním stravování.
Vyhláška MŠMT č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních.
Vyhláška MŠMT č. 223/2005 Sb., o některých dokladech o vzdělání.
Vyhláška MŠMT č. 224/2005 Sb., kterou se zrušují některé vyhlášky v působnosti Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
Vládní vyhláška č. 150/1958 Ú.I., o vyřizování stížností, oznámení a podnětů pracujících
Zákon 500/2004 Sb., správní řád
Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Zákon 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení)
Zákon 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

Další odkazy, kde je možné získat potřebné informace o zákonných normách:

  • Vláda ČR s odkazy na jednotlivá ministerstva www.vlada.cz.
  • Úplné znění zákonů lze získat na adrese.

15) Sazebník úhrad za poskytování informací

ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA DROZDOV je oprávněno žádat v souvislosti s poskytováním informací úhradu ve výši nákladů spojených s vyhledáváním informací, pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací, může rovněž podmínit vydání informací zaplacením úhrady nebo zálohy.

  • Ceny, uvedené v sazebníku, se nevztahují na vydávání stejnopisů, opisů, fotokopií a výpisů z úředních spisů, za což jsou vybírány správní poplatky dle položky 3 sazebníku správních poplatků, který tvoří přílohu zákona č. 368/1992 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
  • Bude-li obec požadovat za poskytnutí informací úhradu, oznámí tuto skutečnost písemně žadateli před poskytnutím informace.
  • Poskytnutí informace je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, obec žádost odloží. Po dobu vyřizování stížnosti proti výši požadované úhrady lhůta neběží.
  • Výsledná cena za poskytnutí informace je součtem dílčích cen, uvedených v sazebníku.
Sazebník úhrad
Náklady spojené s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informací Hodinové sazby odvozené z nákladů na platy, příp. mzdy a ostatní osobní náklady, spojené s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informací
materiálové náklady pořízení kopií v závislosti na druhu kopie, použité technologii kopírování a způsobu pořízení
náklady na technické nosiče dat dle aktuálních cen technických nosičů dat
odeslání informací žadateli
  • odeslání informace e-mailem – poměrná částka za dobu odesílání informace dle podmínek poskytovatele služeb
  • balné (paušální sazba)
  • poštovné dle aktuálního ceníku
  • telefonní poplatky (vč. faxu) dle aktuálního ceníku poskytovatele služeb
práce s archiváliemi dle ceníku služeb a úkonů SN ČR
   

 

16) Licenční smlouvy:

Výhradní licence nebyly poskytnuty.

17) Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999Sb.

Výroční zprávy za předchozí roky jsou zveřejněny v samostatné sekci.

18) Seznam organizací

Seznam všech rozpočtových, příspěvkových, zřizovaných, řízených a jiných organizací, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou jakkoli pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu: