Školní družina

Informace o družině

Základní škola a Mateřská škola Drozdov, okres Beroun,

 příspěvková organizace

se sídlem Drozdov 106, 267 61 Cerhovice

 

               VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ Družiny

 

Č.j.:

70 / 2014

Vypracoval:

  Mgr. Eva Peksová, ředitel školy

Schválil:

  Mgr. Eva Peksová, ředitel školy

Pedagogická rada projednala dne:

  26. 8. 2014

Školská rada schválila dne:

  29. 8. 2014

Směrnice nabývá platnosti ode dne:

    1. 9. 2014

 

 

Změny ve směrnici jsou prováděny formou číslovaných písemných dodatků, které tvoří součást tohoto předpisu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OBSAH:


I. Obecná ustanovení
II. Práva a povinnosti žáků a zákonných zástupců ke školní družině
III. Pravidla vzájemných vztahů žáků a jejich zákonných zástupců s pedagogickými pracovníky
IV. Provoz a vnitřní režim školní družiny
V. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí
VI. Podmínky zacházení s majetkem školní družiny ze strany žáků

VII. Pravidla pro hodnocení vzdělávání žáků

 

 

I. Obecná ustanovení

 

Na základě ustanovení § 30 zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění vydávám jako statutární orgán školy pro školské zařízení školní družinu tuto směrnici - Vnitřní řád školní družiny.

Vnitřní řád ŠD je závazný pro žáky a pedagogické pracovníky a má informativní funkci pro rodiče.

Činnost ve školní družině se dále řídí prováděcí vyhláškou č. 74/2005 Sb. o zájmovém vzdělávání v platném znění.

 

 

 

 

II. Práva a povinnosti žáků a zákonných zástupců ke školní družině


1. Práva a povinnosti žáků

 

Žáci mají právo:

a) na vzdělávání a školské služby podle školského zákona;

b) na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání;

c) vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkající se podstatných záležitostí jejich vzdělávání, přičemž jejich vyjádření musí být věnována pozornost, která odpovídá jejich věku a stupni vývoje;

d) na pomoc školského poradenského zařízení v záležitostech týkajících se vzdělávání;

 

Žáci jsou zejména povinni:

a) řádně docházet do školní družiny a řádně se vzdělávat;

b) dodržovat řád školy, vnitřní řád školní družiny, předpisy a pokyny k ochraně zdraví a bezpečnosti, s nimiž byli seznámeni;

c) plnit pokyny pedagogických pracovníků a dalších zaměstnanců školy vydané v souladu s právními předpisy, školním řádem a vnitřním řádem školní družiny;

2. Práva a povinnosti zákonných zástupců

 

Zákonní zástupci žáků mají právo:

a) vyjadřovat se k zájmovému vzdělávání svých dětí;

b) právo na informace o průběhu vzdělávání svých dětí a na poradenské služby;

c) na informace o chování žáka ve ŠD;

 Zákonní zástupci nezletilých žáků jsou zejména povinni:

a) zajistit, aby žák docházel řádně do školní družiny;

b) dokládat důvody nepřítomnosti žáka;

c) informovat školu a školní družinu o změně zdravotní způsobilosti, o zdravotních obtížích žáka nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání;

d) oznamovat školní družině další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost žáka, a změny v těchto údajích;

e) na vyzvání ředitele školy nebo vychovatele se osobně zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání nebo chování žáka;

f) včas uhradit úplatu za pobyt žáka ve ŠD;

 

III. Pravidla vzájemných vztahů žáků a jejich zákonných zástupců s pedagogickými pracovníky

 

a) všichni pracovníci školy a žáci školy se vzájemně respektují, dbají na vytváření partnerských vztahů podložených vzájemnou úctou, důvěrou a spravedlností;

b) všichni pracovníci školy a žáci školy dbají o dodržování základních pravidel slušného chování a pravidel slušné a zdvořilé komunikace; žák zdraví pracovníky školy srozumitelným odpovídajícím pozdravem, ten žákovi na pozdrav odpoví;
c) vyzve-li ředitel školy nebo vychovatelka ŠD zákonného zástupce k osobnímu projednání závažných otázek týkajících se žáka, konzultuje termín schůzky se zákonným zástupcem;
d) vychovatelé věnují individuální péči žákům z málo podnětného prostředí, žákům se zdravotními problémy a specifickými poruchami učení či chování; při činnostech zohledňují výsledky lékařských vyšetření, zpráv a doporučení školského poradenského zařízení a sdělení rodičů žáků;

e) zvláště hrubé slovní a úmyslné fyzické útoky žáka vůči pracovníkům družiny nebo ostatním zaměstnancům školy se vždy považují za závažné porušení povinností stanovených tímto řádem, a je to důvod pro vyloučení ze ŠD;

 

 

 

f) informace rodičům poskytuje vychovatelka na zahajovacích schůzkách školní družiny v měsíci

září (zástupci žáků jsou seznámeni s ŠVP pro ZV, s vnitřním řádem ŠD a se stanovením úplaty za pobyt ve školní družině), při které zákonný zástupce žáka 1. ročníku obdrží tištěnou podobu vnitřního řádu ŠD a kontakty na vychovatelku); na třídních schůzkách ZŠ; při individuálních kontaktech - telefonických nebo osobních (dle domluvené schůzky) nebo při vyzvedávání žáka, pokud to nenaruší činnost ŠD a bezpečnost žáků; problémy, které by měly negativní dopad na psychiku dítěte, řeší vychovatelka s rodiči okamžitě; další informace lze získat na nástěnce ŠD (nachází se v přízemí budovy školy), na internetových stránkách; ke komunikaci s vychovatelkou mohou rodiče využívat také elektronickou poštu;

IV. Provoz a vnitřní režim školní družiny

 

a) školní družina slouží k výchově, vzdělávání a rekreaci žáků 1. stupně základní školy;

je to mezičlánek mezi školním vyučováním a rodinou; není pokračováním školního vyučování; pedagogická práce zde má svá specifika odlišná od běžného vyučování; výchovně vzdělávací činnost se obvykle realizuje formou odpočinkových, rekreačních a zájmových činností či přípravou na vyučování;

b) kapacita ŠD je 25 míst (1. oddělení); do družiny jsou umístěni přednostně žáci nižších ročníků

(1. - 3. třída) na základě rodiči řádně vyplněné přihlášky; pokud kapacita těmito žáky není zcela naplněna, mohou být umístěni i žáci 4. a 5. ročníku v pořadí dle data narození; o zařazení žáků do školní družiny rozhoduje ředitel školy;

c) přihlašování žáků do školní družiny se uskutečňuje 1. den školního roku; rodiče žáků

1. ročníku obdrží přihlášku na zahajovací schůzce; žáci ostatních ročníků, kteří mají zájem ŠD navštěvovat, si vyzvednou u vychovatelky přihlášku, kterou následující den (řádně vyplněnou), odevzdají vychovatelce ŠD; žáka je možné přihlásit (musí být volná kapacita ŠD) kdykoliv během školního roku na základě žádosti zákonných zástupců;

d) odhlášení žáků ze školní družiny: ukončení docházky sdělí zákonní zástupci žáka vychovatelce a změnu zaznamenají do přihlášky; změna o ukončení docházky žáka je zároveň vychovatelkou zaznamenána do Přehledu výchovné práce;

e) do ŠD jsou žáci přihlášeni obvykle k pravidelné docházce;

f) žáci mohou dočasně navštěvovat ŠD i přesto, že do ní nejsou přihlášeni - nepravidelná docházka (žáci čekající na odpolední vyučování, žáci čekající na zájmové kroužky nebo žáci navštěvují školní družinu příležitostně - při mimořádných změnách v organizaci školy nebo jiné dle potřeby) je zapisována do docházkového sešitu; žáci se opět řídí řádem školy a vnitřním řádem ŠD; na odpolední vyučování a zájmové kroužky si žáky ve školní družině vyzvedávají vyučující nebo vedoucí kroužků; po skončení vyučování a činnosti zájmových kroužků přivádí vyučující nebo vedoucí kroužků žáky zpět do ŠD;

g) družina vykonává činnost ve dnech školního vyučování a o školních prázdninách; družina může vykonávat činnost pro žáky nebo žáky a jejich zákonné zástupce i ve dnech pracovního volna;

h) o provozu ŠD v době řádných prázdnin, mimořádných prázdnin a mimořádného volna rozhoduje ředitel školy; s časovým předstihem rozdá vychovatelka žákům lístek, kde rodiče vyznačí, zda mají o provoz ŠD zájem a v jakém rozsahu; na základě počtu přihlášených žáků rozhodne ředitel, zda bude ŠD v provozu; po projednání se zřizovatelem může ředitel (např. z důvodu malého počtu přihlášených žáků) činnost ŠD v době školních prázdnin přerušit; provoz školní družiny se tak mění dle požadavků rodičů žáků v návaznosti na finanční a organizační možnosti školy;

ch) měsíční výše úplaty je stanovena:

     100,- Kč na jednoho žáka zařazeného ve školní družině.

 40,- Kč na jednoho žáka zařazeného ve školní družině pouze před vyučováním.

 20,- Kč na jednoho žáka navštěvujícího kroužek „ Tvořivé činnosti “ při ŠD

Způsob úhrady řeší Směrnice ředitele školy k poskytování úplaty za vzdělávání ve školní družině, Č. j. 192/2008.

i) pravidelnou docházku žáků do ŠD zapisuje vychovatelka do Přehledu výchovně vzdělávací práce;  docházka žáků do ŠD před vyučováním je zapisována do docházkového sešitu; docházka přihlášených žáků je povinná; za žáka, který byl ve škole a bez omluvy rodičů se do ŠD nedostavil, vychovatelka nezodpovídá; není-li dítě ve škole, nemusí být rodiči ze ŠD omluveno;

j) rodiče žáka přihlášeného k pravidelné docházce do ŠD sdělí vychovatelce rozsah docházky žáka a způsob odchodu žáka z družiny; tyto údaje zaznamenají na přihlášce do ŠD; žák může být ze ŠD uvolněn i mimo dobu stanovenou přihláškou, má-li omluvenku od rodičů nebo osobním vyzvednutím žáka; v případě, že žák přinese omluvenku bez správných údajů (chybí datum, podpis atd.), není uvolněn; stejně tak nebude uvolněn na telefonické požádání; žáky, kteří nechodí domů sami ale s doprovodem, předá vychovatelka jen osobám, které jsou k tomu oprávněné - buď přihláškou (zadní strana - odchody žáků) nebo písemným přáním rodičů;

k) pokud si žáka odcházejícího v doprovodu nikdo do konce provozu ŠD nevyzvedne, 

vychovatelka vyzve rodiče telefonicky a vyčká jejich příchodu; pokud nejsou rodiče žáka telefonicky dostupní nebo si žáka nevyzvednou ani po telefonickém rozhovoru, postupuje vychovatelka tímto způsobem:

1. informuje ředitele školy a řídí se jeho pokyny

      2. informuje pracovníka orgánu péče o dítě

3. požádá o pomoc Policii ČR

l) po skončení provozu ŠD před vyučováním (7.40) odcházejí žáci do tříd samostatně;

po 4. vyučovací hodině odcházejí na oběd žáci, kterým skončilo vyučování společně za vedení vychovatelky, stejně tak na odpolední svačinu a do šatny při odchodu na vycházku; po 5. vyučovací hodině odvádí žáky k obědu i do ŠD učitelka vykonávající dozor ve školní jídelně; při odchodu žáků ze ŠD domů odvádí vychovatelka do šatny jen větší skupinu žáků; jde-li žák domů sám nebo malý počet, vychovatelka je neodvádí;  

m) z důvodu potřebného časového prostoru pro výchovné a zájmové činnosti (průběžnými odchody žáků je činnost narušována) je vhodné vyzvedávat žáky v době do 13.15 hod. nebo po 15. hodině.

n) žáci mají možnost odebírat odpolední svačiny nebo si přinášet svačiny vlastní; žáci mají právo využívat nápoje, které zajišťuje ŠJ, nebo si mohou přinášet nápoje vlastní, pitný režim je zabezpečen v průběhu celého provozu ŠD;

o) za cenné věci, vyšší finanční obnosy a hračky, které si žáci přinesou svoje vlastní (mají je pod osobní kontrolou), školní družina neručí;

p) časový rozsah provozu školní družiny: provoz před vyučováním    6.30  -   7.40 hod.

                                                                   provoz po vyučování         11.45 - 16.00 hod.

r) režim školní družiny se mění dle provozu školní družiny, režim oběda a odpočinkových činností

dle rozvrhu hodin jednotlivých ročníků;

 

V. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a jejich
ochrany před sociálně patologickými jevy a projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí

 

a) pro činnost ŠD platí stejná ustanovení o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a jejich ochrany před rizikovým chováním a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí jako ve školním řádu;

b) školní družina odpovídá za žáky v době stanovené provozem ŠD; vychovatelka odpovídá za bezpečnost 25 žáků při standardní činnosti ŠD; pokud to specifika činnosti vyžadují, či při užívání hromadné dopravy, určí ředitel dalšího zaměstnance školy k dozoru;

c) bezpečnost a ochrana zdraví žáků při činnostech zajišťuje každá vychovatelka metodicky správným a plánovitým výběrem činností;

d) všichni žáci se chovají při pobytu ve školní družině i mimo ni tak, aby neohrozili zdraví a majetek svůj ani jiných osob. Každý úraz, poranění či nehodu, k níž dojde během pobytu žáků ve ŠD nebo mimo budovu při akci pořádané ŠD, žáci hlásí ihned vychovatelce;

e) žákům není v době mimo provozu ŠD dovoleno zdržovat se v prostorách školy, pokud nad nimi není vykonáván dohled způsobilou osobou;

f) vychovatelka provede prokazatelné poučení žáků v první den zahájení vzdělávání daného školního roku a dodatečné poučení žáků, kteří nebyli přítomni (o poučení žáků provede vychovatelka záznam do Přehledu výchovně vzdělávací práce);

g) v rámci poučení seznámí žáky s pravidly bezpečného chování a upozorní je na možné ohrožení života, zdraví či majetku; před akcemi, které se uskutečňují mimo školní družinu (vycházky, výlety, apod.), seznámí žáky se všemi pravidly chování, případnými zákazy apod.

h) poučení před prázdninami provádí vychovatelka, která především varuje žáky

před škodlivými vlivy alkoholu, kouření, známostmi s neznámými lidmi apod.; upozorní je

na možné nebezpečí pro život a zdraví v případě nálezu a manipulace s nevybuchlou municí,

informuje o nebezpečí vzniku požáru; o dopravní kázni; varuje před koupáním v místech,

která neznají, apod.;

ch) vzhledem k nutnosti zajistit bezpečnost žáků a předcházet úrazům je potřebné, aby žáci   

respektovali stanovená pravidla a pokyny vychovatelek a ostatních pracovníků školy;

i) v případě úrazu poskytne vychovatelka žákovi první pomoc (lékárnička první pomoci se   

nachází v kabinetu MŠ);

  Jak postupovat, stane-li se žákovi úraz
   • zjistit poranění, popř. ho konzultovat se zdravotníkem školy
   • informovat ředitele školy, v případě jeho nepřítomnosti, zástupce ředitele školy

   • oznámit skutečnost zákonným zástupcům žáka v co nejkratší době a požádat je o jeho převzetí,     

      případně zavolat lékařskou službu nebo zajistit doprovod dospělou osobou k lékaři  
   • provést zápis do Knihy úrazů popř. vyplnit záznam o úrazu: dle pokynů v Knize úrazů

     (Kniha úrazů je uložena v ředitelně ZŠ);

j) vychovatelka sleduje zdravotní stav žáků a v případě náhlého onemocnění žáka, informuje

bez zbytečných průtahů vedení školy a rodiče postiženého žáka, požádá je o jeho převzetí;

pokud se žák cítí nemocen, rovněž informuje vychovatelku nebo jiného pedagogického pracovníka   

k) žáci chodí slušně a čistě oblečeni a upraveni; jsou povinny se přezouvat; dodržovat  

hygienické zásady na WC a v umývárnách, dbát na hygienu zvlášť před jídlem a po použití WC;
l) žákům je zakázáno manipulovat s elektrickými spotřebiči a vypínači;

m) z bezpečnostních důvodů se žákům zakazuje otevírání oken ve školní družině a dalších prostorách školy, které družina využívá při své činnosti; 

n) školní družina využívá dle potřeby i další prostory školy, např. školní jídelnu, umyvárny, WC,  

šatnu, školní dvůr, školní zahradu, tělocvičnu na OÚ, při využívání těchto prostor se žáci řídí řády, které byly vydány ředitelkou školy; vychovatelé jsou povinni s nimi žáky seznámit; ŠD využívá i jiné prostory, ve kterých se její činnost uskutečňuje - hřiště u koupaliště, fotbalové hřiště TJ Drozdov ad.; o všech poučeních BOZ žáků provede vychovatelka záznam do Přehledu výchovně vzdělávací práce;

o) při jiných akcích mimo budovu školy se žáci řídí pokyny doprovázejících osob a pravidly

silničního provozu; před takovýmito akcemi doprovázející vychovatelka žáky zvlášť poučí o

bezpečnosti a toto datum poučení zapíše do Přehledu výchovně vzdělávací práce;

p) za hrubý přestupek proti školnímu řádu je považováno i přinášení nejrůznějších bodných,

sečných a střelných zbraní, munice a zábavné pyrotechniky; tyto předměty budou v případě  

výskytu ve škole žákům odebrány a předány zákonným zástupcům;

 

Důležitým prvkem ochrany před sociálně patologickými jevy je výchovně vzdělávací působení  

na žáky zaměřené na zdravý způsob života. V rámci školního vzdělávacího programu jsou proto    

žáci nenásilnou formou přiměřenou jejich věku seznamováni s nebezpečím šikany, drogové závislosti, alkoholismu, kouření, virtuální závislosti (počítačové hry, TV), patologického hráčství, vandalismu, kriminality, a jsou jim vysvětlovány pozitiva zdravého životního stylu.

  • prevencí v této oblasti je i vytvoření příznivého sociálního klimatu mezi žáky navzájem, mezi žáky a vychovatelkou a mezi vychovatelkou a zákonnými zástupci žáků
  • průběžně jsou vytvářeny podmínky pro zajištění bezpečnosti a ochrany žáků, ochrany      

před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí,

  • v takových prostorách školy, kde by k sociálně patologickým jevům mohlo docházet, vykonává vychovatelka zvýšený dohled nad žáky
  • v rámci prevence před projevy diskriminace, nepřátelství a násilí provádí vychovatelka monitoring vztahů mezi dětmi s cílem řešit případné deformující vztahy mezi žáky již v jejich počátcích, a to ve spolupráci se zákonnými zástupci, vedením školy, případně za pomoci poradenských zařízení
  • žáci mají právo na ochranu před jakoukoli formou diskriminace a násilí, mají právo na vzdělání a svobodu myšlení, projevu, shromažďování, náboženství, na odpočinek a dodržování základních psychohygienických podmínek, mají právo být seznámeni se všemi předpisy se vztahem k jejich pobytu a činnosti ve školní družině

 

a) pro žáky školní družiny platí přísný zákaz kouření a pití alkoholických nápojů, aplikace,   

držení, distribuce a zneužívání návykových nebo toxických látek v celém areálu školy;

porušení tohoto zákazu se bere jako hrubé porušení školního řádu a vnitřnímu řádu ŠD;

b) projevy šikanování (slovní i fyzické) a diskriminace mezi žáky, tj. násilí, omezování osobní  

svobody, ponižování, zneužívání informačních technologií k znevažování důstojnosti apod.,

kterých by se dopouštěl kdokoli vůči komukoli (žáci i dospělí), jsou v prostorách školy a při

akcí školy, přísně zakázány a jsou považovány za hrubý přestupek proti školnímu řádu a

vnitřnímu řádu ŠD;

c) podle okolností ředitel školy uváží možnost dalšího postihu žáků, kteří tyto zákazy poruší a

bude o svých zjištěních informovat jejich zákonné zástupce;

d) je přísně zakázáno zneužívání školních PC k odesílání a přeposílání poplašných zpráv, otevírání stránek s erotickým, rasistickým a nacionalistickým obsahem, stránek, které nejsou důvěryhodné a mohly by napadnout PC virem;

e) všem vychovatelům i žákům se přiznává právo užívat ve školní družině mobilní telefon, jako   

ideální komunikační prostředek při náhlých a nepředvídatelných událostech i s ohledem k

právu každého jedince na sociální kontakty;

f) nošení mobilního telefonu do školní družiny a jeho používání zde se děje výhradně na vlastní  

riziko majitele přístroje; všechny osoby mají mobilní telefon pod osobní kontrolou;

g) je přísně zakázáno zneužívat mobilní telefon k anonymním a jiným nevhodným telefonátům,  

pořizovat filmovou dokumentaci či fotodokumentaci v celém areálu školy i při družinových akcích a používat ji k znevažování důstojnosti jiných osob; 

 

VI. Podmínky zacházení s majetkem školy a školní družiny ze strany žáků 

 

a) s majetkem školy a školní družiny zacházejí žáci šetrně a s vědomím, že za jejich svévolné zničení nebo poškození může být od rodičů vyžadována náhrada;

b) šetrně manipulují s vodovodními bateriemi a splachovadly;

c) každé poškození nebo závadu ve školní družině hlásí žák vychovatelce;
d) každý žák odpovídá za čistotu a pořádek svého pracovního místa a nejbližšího okolí;
 

VII. Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků

 

a) na hodnocení chování žáka ve školní družině se vztahují ustanovení vyhlášky o základní škole;

b) ředitel může rozhodnout o vyloučení žáka ze ŠD, pokud tento žák soustavně nebo nějakým    

významným projevem porušuje kázeň a pořádek, ohrožuje zdraví a bezpečnost ostatních,  

dlouhodobě svévolně nenavštěvuje ŠD;      

 

 

 

                                                Mgr. Eva Peksová                        Marcela Štichová

V  Drozdově  29.8. 2014        …..……………………….        ……………………………..

                                                         ředitelka ZŠ                              vychovatelka ŠD       

 

 

Základní škola a Mateřská škola Drozdov, okres Beroun

 

Dodatek č. 1

ke směrnici Vnitřní řád školní družiny č.j.: 70/2014

 

A)  V souvislosti se změnou školského zákona k 1.9.2017 se vnitřní řád školní družiny doplňuje v části II. Práva a povinnosti žáků a zákonných zástupců o práva a povinnosti pedagogických pracovníků.

 

3. Práva a povinnosti pedagogických pracovníků

 

Práva pedagogických pracovníků

 

Pedagogičtí pracovníci mají při výkonu své pedagogické činnosti právo

a) na zajištění podmínek potřebných pro výkon jejich pedagogické činnosti, zejména na ochranu před fyzickým násilím nebo psychickým nátlakem ze strany dětí, žáků, studentů nebo zákonných zástupců dětí a žáků a dalších osob, které jsou v přímém kontaktu s pedagogickým pracovníkem ve škole,

b) aby nebylo do jejich přímé pedagogické činnosti zasahováno v rozporu s právními předpisy,

c) na využívání metod, forem a prostředků dle vlastního uvážení v souladu se zásadami a cíli vzdělávání při přímé vyučovací, výchovné, speciálněpedagogické a pedagogicko-psychologické činnosti,

d) volit a být voleni do školské rady,

e) na objektivní hodnocení své pedagogické činnosti.

 

Povinnosti pedagogických pracovníků

 

Pedagogický pracovník je povinen

a) vykonávat pedagogickou činnost v souladu se zásadami a cíli vzdělávání,

b) chránit a respektovat práva dítěte, žáka nebo studenta,

c) chránit bezpečí a zdraví dítěte, žáka a studenta a předcházet všem formám rizikového chování ve školách a školských zařízeních,

d) svým přístupem k výchově a vzdělávání vytvářet pozitivní a bezpečné klima ve školním prostředí a podporovat jeho rozvoj,

e) zachovávat mlčenlivost a chránit před zneužitím osobní údaje, informace o zdravotním stavu dětí, žáků a studentů a výsledky poradenské pomoci školského poradenského zařízení a školního poradenského pracoviště, s nimiž přišel do styku,

f) poskytovat dítěti, žáku, studentovi nebo zákonnému zástupci nezletilého dítěte nebo žáka informace spojené s výchovou a vzděláváním.

 

B) V souvislosti se změnou školského zákona k 1.9.2017 se Vnitřní řád školní družiny doplňuje v části VII. Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků o formulaci:

 

1.V případě zvláště závažného zaviněného porušení povinností stanovených školským zákonem ředitel vyloučí žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení. To neplatí pro zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a zařízení pro preventivně výchovnou péči podle zákona upravujícího ústavní a ochrannou výchovu a preventivně výchovnou péči.  

2. Zvláště hrubé opakované slovní a úmyslné fyzické útoky žáka nebo studenta vůči zaměstnancům školy nebo školského zařízení nebo vůči ostatním žákům nebo studentům se považují za zvláště závažné zaviněné porušení povinností stanovených školským zákonem.

3. Dopustí-li se žák nebo student jednání podle odstavce 1, oznámí ředitel školy nebo školského zařízení tuto skutečnost orgánu sociálně-právní ochrany dětí, jde-li o nezletilého, a státnímu zastupitelství do následujícího pracovního dne poté, co se o tom dozvěděl.

 

C) V souvislosti se změnou v rejstříku škol a školských zařízení se k 1. 9. 2017 mění Vnitřní řád školní družiny v části:

 

  • IV. Provoz a vnitřní režim školní družiny

b) kapacita ŠD je 30 míst (1 oddělení); do družiny jsou umístěni přednostně žáci nižších ročníků (1. - 3. třída) na základě rodiči řádně vyplněné přihlášky; pokud kapacita těmito žáky není zcela naplněna, mohou být umístěni i žáci 4. a 5. ročníku v pořadí dle data narození; o zařazení žáků do školní družiny rozhoduje ředitel školy

 

  • V. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a jejich
    ochrany před sociálně patologickými jevy a projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí

b) školní družina odpovídá za žáky v době stanovené provozem ŠD; vychovatelka odpovídá za bezpečnost 30 žáků při standardní činnosti ŠD a v areálu školy; pokud to specifika činnosti vyžadují, či při užívání hromadné dopravy nebo při akcích konaných mimo místo, kde družina uskutečňuje vzdělávání (při počtu dětí vyšším než 25), určí ředitel dalšího zaměstnance školy k dozoru;

 

 

Vypracoval:

Mgr. Eva Peksová, ředitel školy

Schválil:

Mgr. Eva Peksová, ředitel školy

 

Pedagogická rada projednala dne:

28.8. 2017

Školská rada schválila dne:

31.8.2017

Dodatek nabývá platnosti ode dne:

1. 9. 2017

                             

V Drozdově 28.8. 2017

 

Mgr. Eva Peksová

ředitelka školy

 


Mapa webu Verze pro slabozraké Verze bez stylu Standardní verze Prohlášení o přístupno